سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در گذشته مرا برادرى بود که در راه خدا برادریم مى‏نمود . خردى دنیا در دیده‏اش وى را در چشم من بزرگ مى‏داشت ، و شکم بر او سلطه‏اى نداشت ، پس آنچه نمى‏یافت آرزو نمى‏کرد و آنچه را مى‏یافت فراوان به کار نمى‏برد . بیشتر روزهایش را خاموش مى‏ماند ، و اگر سخن مى‏گفت گویندگان را از سخن مى‏ماند و تشنگى پرسندگان را فرو مى‏نشاند . افتاده بود و در دیده‏ها ناتوان ، و به هنگام کار چون شیر بیشه و مار بیابان . تا نزد قاضى نمى‏رفت حجّت نمى‏آورد و کسى را که عذرى داشت . سرزنش نمى‏نمود ، تا عذرش را مى‏شنود . از درد شکوه نمى‏نمود مگر آنگاه که بهبود یافته بود . آنچه را مى‏کرد مى‏گفت و بدانچه نمى‏کرد دهان نمى‏گشود . اگر با او جدال مى‏کردند خاموشى مى‏گزید و اگر در گفتار بر او پیروز مى‏شدند ، در خاموشى مغلوب نمى‏گردید . بر آنچه مى‏شنود حریصتر بود تا آنچه گوید ، و گاهى که او را دو کار پیش مى‏آمد مى‏نگریست که کدام به خواهش نفس نزدیکتر است تا راه مخالف آن را پوید بر شما باد چنین خصلتها را یافتن و در به دست آوردنش بر یکدیگر پیشى گرفتن . و اگر نتوانستید ، بدانید که اندک را به دست آوردن بهتر تا همه را واگذاردن . [نهج البلاغه]

نوشته های روزمره

 
 
اسطوره همیشه اسطوره می ماند.(دوشنبه 86 تیر 11 ساعت 1:15 عصر )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مارلون براندو                                  

Marlon Brando

بازیگری مدرن با مارلون براندو آغاز شد. در سوم آوریل 1924 در آمریکا انسانی متولد شد که بعدها بارها و بارها نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر می شد و بارها آن را بدست آورد.

نمی دانم از کدام یک از فیلمهای این بازیگر توانا بگویم که هر چه از زیبایی ها و شکوه سینما از کودکی تا حال به یاد دارم مربوط به اوست.

هنوز نمی توانم بازی درخشان او در پدرخوانده را فراموش کنم.

مارلون براندو فرزند خانواده ای متوسط است که دوران نوجوانی سختی را پشت سر گذراند. آغاز فعالیت بازیگری اش در تئاترهای برادوی شد. با درخشش در اجرای صحنه ای اتوبوسی بنام هوس(1947) یک شبه ره صد ساله را پیمود  و نماد بازیگری شیوه گرا(Methodist) شد. اهمیت براندو در سینمای پس از جنگ آمریکا و تاثیرش در سطح جهانی غیر قابل انکار است.

 

درباره سبک بازیگری براندو به تعبیری می توان گفت : صورت بسته ای دارد. اخم براندو ناشی از آسیبی ست که هیچ کس از آن اطلاع ندارد. ولی در پس ایفای نقش و با تکیه بر غرولند، که به طرز غیر قابل پیش بینی جملات توام با خشونت ناشی از خشم را در پی دارد، احساسات لطیفی نیز نمایان می شود و بدین ترتیب براندو با اعتماد کامل به زیباترین غنای بازی اش دست می یابد.

 

 

او همواره از حقوق اقلیتها و بویژه سرخپوستان دفاع می کرد و جنایات سفید پوستها علیه آنان را محکوم می کرد و در سال 1973 ، اسکار بهترین بازیگری برای پدرخوانده را بر زمینه همین اعتراض رد کرد.

این بزرگ مرد تاریخ بازیگری جهان در دوم جولای 2004 دار فانی را وداع گفت .

 

چند فیلمی که می توانم از نظر شخصی برای دیدن به شما پیشنهاد کنم تا از بازی براندو لذت ببرید:

ـ اتوبوسی بنام هوس (الیا کازان)

ـ سربازهای یک چشم (مارلون براندو)

ـ پدرخوانده (فرانسیس فورد کاپولا)

ـ آخرین تانگو در پاریس (برناردو برتولوچی)

ـ دزیره (هنری کاستر)

اکنون آخرالزمان(ف.ف.کاپولا)

منتظر نظرات شما هستم ....

 



 
معرفی موبایل سونی اریکسون p990(شنبه 86 تیر 9 ساعت 5:27 عصر )
sonyericsson p990

Sony Ericsson p990

موبایل سونی اریکسون P 990

وزن : 150 گرم

زمان مکالمه مداوم : 13 ساعت

زمان استندبای : 400 ساعت

نوع دوربین : 2 مگا پیکسل و دارای فوکوس اتوماتیک / با فلاش / فیلمبرداری به میزان حافظه  

زوم : 5 برابر

حافظه : 64 مگابایت داخلی / 64 مگابایت خارجی

دیگر امکانات : پخش موسیقی / بلوتوث نسخه 1/1 و ایفرارد / آیفون / شماره گیری صوتی /

 

 امکانات منحصر به فرد و جذاب گوشی : صفحه نمایش لمسی و خواندن فایل های آفیس و مهمترین ویژگی سیستم wi-fi ( اینترنت بی سیم ) و مکالمة تصویری و سیستم استفاده از امکانات موبایل درهواپیما ـ سیستم عامل جدید UIQ2 در گوشی P990 ـ دوربین بسیار عالی گوشی نسبت به مدلهای مشابه سونی اریکسون ـ راحتی تایپ در این گوشی بعلت نور پس زمینه کلیدها.

ایرادها و معایب گوشی : بیشتر استفاده کننده ها از این گوشی از هنگ نمودن و خاموش شدن بی دلیل دستگاه ناراضی اند ـ دکمة چرخندة منو با کاهش 5 حرکت به 3 حرکت مواجه است .

 

 

 منتظر نظرات شما عزیزان هستم 



 

علم و ورزش

 اثر ورزش در جلوگیری از بیماریها 

 قسمت سوم

ورزش و فشار خون بالا (قاتل خاموش)


فشار خون بالا یا هیپرتانسیون به دلایل مختلف فرهنگی، اقتصادی و نژادی و نوع رفتارهای ما و یا حتی عوامل ژنتیکی بستکی دارد. فشار خون بالا در جوامعی که نمک در رژیم غذایی آنها از سطح بالایی برخوردار است بسیار دیده می شود. البته این تنها دلیل نمی تواند باشد همانطورکه بعضی از ما می توانیم نمک بسیاری مصرف نماییم و مشکلی هم بعنوان فشار خون نداشته باشیم . از دیگر عوامل تشدید کننده فشار خون می توان به وراثت، استعمال دخانیات، مصرف الکل، استفاده از قرص های ضد بارداری و ... اشاره کرد. از ضررهایی که به علت فشار خون بالا به بدن وارد می شود می توان به بیماریهای قلبی ـ عروقی، سکته های مغزی، بیماریهای کلیوی، تصلب شرایین و ... اشره نمود. اما آیا ما غیر از مراجعه به پزشک و درمان دارویی چه کاردیگری می توانیم انجام دهیم؟

"درمان توسط ورزش". اما چه ورزشی و به چه میزان ؟

جالب است که بدانید تمرینات با فشار کم ولی طولانی نسبت به ورزشهای پرفشار و کوتاه اثر بسیار مطلوبی در کاهش فشار خون دارد . ولی افرادی که در آنها فشار خون بسیار بالاست باید قبل از ورزش حتما درمان دارویی را آغاز نمایند و در ادامه ورزش را نیز به آن اضافه نمایند.

بهترین نوع ورزش برای افراد مبتلا به فشار خون یا افرادی که سعی می کنند در آینده دچار آن نشوند ورزشهای هوازی است. برای شروع از ۱۰ دقیقه پیاده روی یا دوی آرام در ۳ روز هفته شروع می کنیم. باید هر هفته ۲ تا ۴ دقیقه به زمان اضافه نمائیم تا مدت تمرین ما ۴۰ تا ۶۰ دقیقه افزایش یابد. پیاده روی کم هزینه ترین و قابل دسترس ترین فعالیت ورزشی محسوب می گردد. در ادامه می توانیم شنا یا دوچرخه سواری ثابت یا متحرک را به آن اضافه نمائیم که این ۴۰ تا ۶۰ دقیقه تمرین از تنوع بهتری برخوردار گردد. نکته اساسی در نوع تمرین های ما این این مطلب است که نباید شدت و فشار تمرین را افزایش دهیم. نرم و آهسته به جلومی رویم ولی استمرار در آن نباید فراموش شود. اینجانب بارها با افرادی برخوردار داشته ام که به علت ناراحتی های قلبی و یا عمل های جراحی مربوط به قلب از بعضی نارسایی ها رنج می بردند که پس از حدود دو سال ورزش مستمر که شامل همین فعالیتها و یا کمی بیشتر می شد توانستند به زندگی عادی برگردند و توانایی های از دست رفته خود را باز یابند.   



 

علم و ورزش

 اثر ورزش در جلوگیری از بیماریها 

 قسمت دوم

در ابتدا به این نکته اشاره می کنم که اینجانب به کل با ورزش حرفه ای که امروزه بسیار باب شده است کاملا مخالفم و هدف بنده از گفتن این مطالب و نام بردن از واژه "ورزش کردن" منظور فعالیتهایی است که مقداری بیشتر از حد عادی بدن اکسیژن مصرف نمائیم که می تواند راه پیمایی تند باشد و یا یک فعالیت ورزشی آرام مانند شنا کردن. البته جدیدا محققین به این نکته نیز دست بافته اند که    فعالیت های کمی پرفشار نیز که گاهی اوقات انجام می گردد نیز می تواند اثرات مطلوبی داشته باشد ولی در کل سعی کنیم که برای سلامتی تلاش کنیم و نه ضرر زدن به بدن خود.

تلاش خواهم کرد در بحث های آتی به چگونگی انجام یک فعالیت سالم و میزان انرژی مصرفی در یک فعالیت و انرژی مورد نیاز در ورزش و ... و هر مطلب دیگری که در ذهن حقیر می گنجد اشاره نمایم.

"کلسترول" ماده ایست که دربدن باید ساخته شود و بدن به آن نیاز دارد ولی اگر مقدار آن از حد متعارف زیادتر شود باعث ایجاد سکته های مغزی و قلبی می گردد. حال ورزش کردن یکی از با اهمیت ترین مسائلی است که در جلوگیری از ازدیاد کلسترول خون و پایین آوردن آن نقش دارد. جالب است بدانید که براساس تحقیقات ثابت شده اگر ما بصورت منظم (سه روز در هفته) ورزش نماییم حتی اگر کلسترول موجود در بعضی غذاها را مصرف نمائیم، بعلت سوخت و ساز بالا کلسترول اهدائی از خارج بر روی ما اثر منفی نمی گذارد و قلب و عروق در مقابل آسیب مصون است.

ادامه دارد ....    



 

علم و ورزش

 اثر ورزش در جلوگیری از بیماریها 

 قسمت اول

در دنیای امروز زندگی بشر دستخوش تغییرات اساسی گردیده و زندگی کم تحرک و بدور از پویایی، مصرف مواد غذایی پر چرب و پرقند،آلودگی های زیست محیطی و خیلی دیگر از مسائل بدن ما در مواجهه با بیماریهای گوناگون آسیب پذیرتر از گذشته نموده است. در گذشته ما کمتر با این مسائل درگیر بودیم ولی امروز یا توان تغییر در نوع زندگی خود را نداریم و یا خودمان بعلت عدم آگاهی صحیح از این عواقب به آن دامن می زنیم. باید به این نکته توجه کرد که اگر یک فرد در طول زندگی خود تلاشی در جهت تغییر رفتارهای خود بعمل نیاورد دیر یا زود چوب اشتباهات خود را خواهد خورد و این رفتار پرخطر (عدم تحرک کافی) در نهایت منجر به ضعف و ناتوانی و عدم رویارویی با بیماریهای گوناگون خواهد شد. البته غیر از بعضی بیماریها که ریشه ژنتیک دارد و یا بعلت بعضی نارسایی های مادرزادی بوجود می آید می توان به جرات گفت که می توان با کمی برنامه ریزی حرکتی مناسب به سلامت بدنی مطلوب دست یافت. در این نوشته که اولین قسمت از سری مباحث "علم و ورزش" است، از دید علمی اثر ورزش در جلوگیری از بعضی بیماریها را مورد بحث و بررسی قرار خواهم داد(سعی خواهم کرد که به فراخور توان خویش بحث هایی را در هر قسمت از علم و ورزش مطرح نمایم که باعث شناخت علمی تر ما از ورزش گردد). امیدوارم با پیگیری این مباحث کمی دید خود را نسبت به ورزش بهبود ببخشید و با نگاهی نو به آن بنگرید.

می دانیم که بدن در مقابل میکروبها به دو طریق دفاع می کند. یا دفاع مستقیم که میکروبها را از بین می برد و یا دفاع غیر مستقیم که در اثر مایه کوبی (واکسیناسیون) حاصل می گردد. دفاع مستقیم وقتی می تواند موثر باشد که بدن قوی وسالم بوده وتمام ارگانها هم آهنگ کار کنند. در این صورت میکروبها در همان مرحله اول ورود به بدن و یا بلافاصله بعد از آن بین می روند. در رویارویی با یک بیماری و ورود میکروب به بدن، وقتیکه میکروبی بتواند سد دفاعی بدن را بشکند و داخل بدن گردد سایر اجزاء بدن نیز شروع به فعالیت می نمایند. فعالیت مغز استخوانها افزایش می یابد و مقدار گویچه های قرمز بیشتر می گردد. حرارت عمومی بدن(تب) افزایش می یابد و گاهی بعلت این حرارت میکروبهای زیادی از بین می روند.

حال اگر بدن ضعیف باشد، قدرت دفاعی بدن کاهش می یابد و بیماری به سادگی بر ما غلبه می کند. ورزش نه تنها بدن را تقویت می کند بلکه خود از بعضی بیماریهای میکروبی جلوگیری می کند. مثلاً : کلسترول و یا قند اضافی در خون باعث ناراحتی هایی در بدن می شود که بوسیله ورزش تا حدود زیادی از بین رفته و از عواقب منفی آن نیز جلوگیری می شود.

ادامه دارد .....               



 

سه چیزی که بچه ها به بزرگترها یاد می دهند:

 

بی دلیل شاد بودن

 

اعلام خواسته های خویش با تمام قدرت

 

همیشه مشغول کاری بودن

 

 موفق باشید ! 



 
نامه ای به یک همسر(شنبه 86 تیر 9 ساعت 12:30 عصر )

 
سخن روز(شنبه 86 تیر 9 ساعت 12:28 عصر )

تا حالا شده که از کسی بد تون بیاید و برای تلافی کارهاش بگین که آتشی براش بپا کنم که نگو و نپرس.

ولی آیا تابحال فکر کردین که اون آتش شاید تو رو هم بسوزونه ؟

یه سخنی میگه : وقتی با انگشت کسی رو نشون می دیم یادمون باشه که سه تا انگشت دیگه بطرف خودمون نشانه رفته ! 

امروز مال شماست.

موفق باشید. 



 
داستانک(شنبه 86 تیر 9 ساعت 12:27 عصر )

روزی مردی به سفر میرود و به محض ورود به اتاق هتل ، متوجه میشود که هتل به کامپیوتر مجهز است . تصمیم میگیرد به همسرش ایمیل بزند . نامه را مینویسد اما در تایپ ادرس دچار اشتباه میشود و بدون اینکه متوجه شود نامه را میفرستد . در این ضمن در گوشه ای دیگر از این کره خاکی ، زنی که تازه از مراسم خاک سپاری همسرش به خانه باز گشته بود با این فکر که شاید تسلیتی از دوستان یا اشنایان داشته باشه به سراغ کامپیوتر میرود تا ایمیل های خود را چک کند . اما پس از خواندن اولین نامه غش میکند و بر زمین می افتد . پسر او با هول و هراس به سمت اتاق مادرش میرود و مادرش را بر نقش زمین میبیند و در همان حال چشمش به صفحه مانیتور می افتد:

گیرنده : همسر عزیزم
موضوع : من رسیدم

میدونم که از گرفتن این نامه حسابی غافلگیر شدی . راستش انها اینجا کامپیوتر دارند و هر کس به اینجا می اد میتونه برای عزیزانش نامه بفرسته . من همین الان رسیدم و همه چیز را چک کردم . همه چیز برای ورود تو رو به راهه . فردا میبینمت . امیدوارم سفر تو هم مثل سفر من بی خطر باشه . وای چه قدر اینجا گرمه  !!!

 



 

Nokia N73

Nokia N 73

مشخصات :

وزن 116 گرم

زمان مکالمه مداوم : 6 ساعت

زمان استندبای : 350 ساعت

نوع دوربین : 2/3 مگاپیکسل و دوربین دوم وی جی ای با فلاش و زوم 20 برابر و قابلیت فوکوس اتوماتیک

فیلمبرداری : 15 فریم در ثانیه

حافظه داخلی : 40 مگابایت داخلی و 2 گیگا بایت حافظه  خارجی

دیگر امکانات : بلوتوث / پخش موسیقی / اینفرارد / آیفون / شماره گیری صوتی / ... 

 

 



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 0  بازدید

بازدیدهای دیروز:1  بازدید

مجموع بازدیدها: 7217  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «