سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و مردمى را در مرگ یکى از آنان تعزیت گفت و فرمود : ] این کار نه با شما آغاز گردید ، و نه بر شما به پایان خواهد رسید . این رفیق شما به سفر مى‏رفت کنون او را در یکى از سفرهایش بشمارید ، اگر نزد شما بازگشت چه خوب و گرنه شما روى بدو مى‏آرید . [نهج البلاغه]

نوشته های روزمره

 
 
اسطوره همیشه اسطوره می ماند.(دوشنبه 86 تیر 11 ساعت 1:15 عصر )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مارلون براندو                                  

Marlon Brando

بازیگری مدرن با مارلون براندو آغاز شد. در سوم آوریل 1924 در آمریکا انسانی متولد شد که بعدها بارها و بارها نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر می شد و بارها آن را بدست آورد.

نمی دانم از کدام یک از فیلمهای این بازیگر توانا بگویم که هر چه از زیبایی ها و شکوه سینما از کودکی تا حال به یاد دارم مربوط به اوست.

هنوز نمی توانم بازی درخشان او در پدرخوانده را فراموش کنم.

مارلون براندو فرزند خانواده ای متوسط است که دوران نوجوانی سختی را پشت سر گذراند. آغاز فعالیت بازیگری اش در تئاترهای برادوی شد. با درخشش در اجرای صحنه ای اتوبوسی بنام هوس(1947) یک شبه ره صد ساله را پیمود  و نماد بازیگری شیوه گرا(Methodist) شد. اهمیت براندو در سینمای پس از جنگ آمریکا و تاثیرش در سطح جهانی غیر قابل انکار است.

 

درباره سبک بازیگری براندو به تعبیری می توان گفت : صورت بسته ای دارد. اخم براندو ناشی از آسیبی ست که هیچ کس از آن اطلاع ندارد. ولی در پس ایفای نقش و با تکیه بر غرولند، که به طرز غیر قابل پیش بینی جملات توام با خشونت ناشی از خشم را در پی دارد، احساسات لطیفی نیز نمایان می شود و بدین ترتیب براندو با اعتماد کامل به زیباترین غنای بازی اش دست می یابد.

 

 

او همواره از حقوق اقلیتها و بویژه سرخپوستان دفاع می کرد و جنایات سفید پوستها علیه آنان را محکوم می کرد و در سال 1973 ، اسکار بهترین بازیگری برای پدرخوانده را بر زمینه همین اعتراض رد کرد.

این بزرگ مرد تاریخ بازیگری جهان در دوم جولای 2004 دار فانی را وداع گفت .

 

چند فیلمی که می توانم از نظر شخصی برای دیدن به شما پیشنهاد کنم تا از بازی براندو لذت ببرید:

ـ اتوبوسی بنام هوس (الیا کازان)

ـ سربازهای یک چشم (مارلون براندو)

ـ پدرخوانده (فرانسیس فورد کاپولا)

ـ آخرین تانگو در پاریس (برناردو برتولوچی)

ـ دزیره (هنری کاستر)

اکنون آخرالزمان(ف.ف.کاپولا)

منتظر نظرات شما هستم ....

 



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 3  بازدید

بازدیدهای دیروز:4  بازدید

مجموع بازدیدها: 7236  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «