سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، دوست دارد که بنده اش درباره گناه بزرگ از او [بخشش] بخواهد، و بنده ای را که گناه کوچک راسبُک شمارد، دشمن می دارد . [امام صادق علیه السلام]

نوشته های روزمره

 
 

علم و ورزش

 اثر ورزش در جلوگیری از بیماریها 

 قسمت دوم

در ابتدا به این نکته اشاره می کنم که اینجانب به کل با ورزش حرفه ای که امروزه بسیار باب شده است کاملا مخالفم و هدف بنده از گفتن این مطالب و نام بردن از واژه "ورزش کردن" منظور فعالیتهایی است که مقداری بیشتر از حد عادی بدن اکسیژن مصرف نمائیم که می تواند راه پیمایی تند باشد و یا یک فعالیت ورزشی آرام مانند شنا کردن. البته جدیدا محققین به این نکته نیز دست بافته اند که    فعالیت های کمی پرفشار نیز که گاهی اوقات انجام می گردد نیز می تواند اثرات مطلوبی داشته باشد ولی در کل سعی کنیم که برای سلامتی تلاش کنیم و نه ضرر زدن به بدن خود.

تلاش خواهم کرد در بحث های آتی به چگونگی انجام یک فعالیت سالم و میزان انرژی مصرفی در یک فعالیت و انرژی مورد نیاز در ورزش و ... و هر مطلب دیگری که در ذهن حقیر می گنجد اشاره نمایم.

"کلسترول" ماده ایست که دربدن باید ساخته شود و بدن به آن نیاز دارد ولی اگر مقدار آن از حد متعارف زیادتر شود باعث ایجاد سکته های مغزی و قلبی می گردد. حال ورزش کردن یکی از با اهمیت ترین مسائلی است که در جلوگیری از ازدیاد کلسترول خون و پایین آوردن آن نقش دارد. جالب است بدانید که براساس تحقیقات ثابت شده اگر ما بصورت منظم (سه روز در هفته) ورزش نماییم حتی اگر کلسترول موجود در بعضی غذاها را مصرف نمائیم، بعلت سوخت و ساز بالا کلسترول اهدائی از خارج بر روی ما اثر منفی نمی گذارد و قلب و عروق در مقابل آسیب مصون است.

ادامه دارد ....    



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 3  بازدید

بازدیدهای دیروز:1  بازدید

مجموع بازدیدها: 7232  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «